FANDOM

Taaaki zalążek.
Jeśli wiesz jak masz na imię, rozbuduj ten artykuł!

Kanade Tachibana (jap. 立華かなで Tachibana Kanade) nazywana też Tenshi (jap 天使 , po polsku: Anioł) lub Przewodniczącą - główna bohaterka serii Angel Beats!, była przewodnicząca rady studenckiej.

Osobowość Edytuj

Kanade jest zaliczana do bohaterek typu kuudere, gdyż przez całą serię jest przedstawiana jako osobę małomówną która bardzo rzadko rozmawia, i odpowiada krótko. Jest dziewczyną spokojną i miłą, jest też trudno odszyfrować jej emocje. Kanade zmienia się dopiero w drugiej części serii, kiedy otwiera się na towarzystwo, szczególnie na towarzystwo Yuzuru któremu później zdradza prawdę przybycia do świata pośmiertnego. Podczas całej serii możemy się także dowiedzieć, że uwielbia mapo tofu i zawsze je, mimo że może przekroczyć reguły szkoły. W całej serii można zauważyć, że zawdzięcza Yuzuru wszystko co dla niej zrobił, w tym to, że dla niej oddał swoje serce. 

Wygląd Edytuj

Kanade jest dziewczyną z długimi, białofioletowymi, srebrzącymi się włosami, oraz złotymi oczyma. Podczas całej serii przebiera dużo ubrań, lecz najczęściej nosi na sobie mundurek szkolny który nie zawsze jest idealny czysty, białe zakolanówki oraz brązowe buty. Swoje włosy najczęściej posiada rozpuszczone i przyozdabia je spinkami, można również zauważyć że czasami włosy zawiązuje w kucyk. Jest również jedną z najniższych postaci w całej serii, bo ma tylko 150 cm wzrostu.

Historia Edytuj

Dokładna historia Kanade nie jest znana, lecz możemy dowiedzieć się, że zostało przeszczepione jej serce Otonashi'ego, w anime nie zostały również ujawnione części powodzenia jej operacji. Aby móc mu podziękować za dar - udała się do pośmiertnej szkoły.

Fabuła Edytuj

Umiejętności Edytuj

Kanade walczy za pomocą nadprzyrodzonych zdolności, których pochodzenie jest prawdopodobnie sztuczne. Jej zdolności są aktywowane głosem i mogą zadziałać niemal natychmiast. W połączeniu z jej zaawansowanymi umiejętnościami w walce wręcz, czyni z niej potężnego przeciwnika dla członków SSS.

Podczas próby infiltracji pokoju noclegowego Kanade, członkowie SSS uzyskują informacje o jej umiejętnościach, które są gromadzone w jej komputerze osobistym. To odkrycie głęboko niepokoi Yuri, która zastanawia się, dlaczego Tenshi nie odbiera swoich zdolności od Boga tak, jak pierwotnie zakładała. To doprowadza ją do zadania sobie pytania, czy w ogóle istnieje Bóg, a jeśłi nie, oznaczałoby to, że ich walka była zbędna. Późniejsze wydarzenia wspierają ich wcześniejsze odkrycie, a nawet odkrywany jest podręcznik Angel Player, który jest związany z odkrytym przez nich programem.

Lista umiejętności Edytuj

  • Hand Sonic: Wywołuje pojedyncze ostrze lub parę ostrzy, po jednym na każdej ręce. Ostrza są w stanie przecinać stal lub nawet z łatwością wysyłać cienie. Okazało się, że ma on wiele odmian:
  1. Hand Sonic [Wersje Pierwsza]: Regularny kształt przypominający długie słowo. Główna wersja, której używa podczas walki z SSS.
  2. Hand Sonic [Wersja Druga]: Cieńsza, dłuższa wersja niż poprzednia. Ma zakrzywiony, diamentowy kształt na końcówce. Uczyniła tę wersję cieńszą dla większej prędkości.
  3. Hand Sonic [Wersja Trzecia]: Cieńsza, dłuższa wersja niż poprzednia: Ma kształt tradycyjnego sai. Zauważyła kiedyś, że ta wersja jest "nieporęczna".
  4. Hand Sonic [Wersja Czwarta]: Jest w kształcie tradycyjnego sai: Wariacja, która ma kształt kwiatu lotosu, bez żadnych krawędzi poza, być może, jego płatkami. Podobno jest to bardziej broń pałeczkowa niż krojenie. Kanade przyznaje, że stworzyła ją, próbując uczynić swoją broń "słodszą".[2]
  5. Hand Sonic [Wersja Piąta]: Najnowsza wariacja Kanade z Hand Sonic. Jest to w zasadzie para szczypiec usadowionych na ramieniu fioletową rękawicą, która przypomina głowę, rogi i kształt demona. Stworzyła tę wersję dzięki radzie Otonashi'ego, że powinna dać sobie bardziej bezwzględny wizerunek. Używała tej wersji również jako prowizorycznej procy oraz do wysyłania Cieni lub trafienia w określone cele z daleka.
  • Distortion: Pozwala jej odbijać kule i inne pociski za pomocą niewidzialnej tarczy wokół niej. Wadą tej umiejętności jest to, że musi ją zdjąć, jeśli chce przejść z obrony do ofensywy. Umiejętność ta nie odchyla ataków fizycznych, jak pokazuje jej unikanie ataków fizycznych.
  • Delay: Tworzy swego rodzaju powidok dla bliskiego zasięgu. Jest skuteczny w unikaniu ataków w zwarciu, myląc przeciwnika z atakami w innych miejscach.
  • Harmonics: Tworzy z siebie klon, który jest identyczny jak ona, z wyjątkiem tego, że ma krwistoczerwone oczy. Klony stworzone dzięki tej umiejętności mają swoją własną świadomość, jak również wszystkie umiejętności oryginału - łącznie z samą umiejętnością Harmonics. Kopia jest formą tego, co Kanade czuje w momencie ich tworzenia.
  • Absorb: Ukryta zdolność, która działa jak przeciwieństwo Harmonii. Pozwala ona na reintegrację klonów stworzonych przez Harmonics z jej ciałem. Stanowi to jednak pewne ryzyko, ponieważ klony Harmonics posiadają również swoją własną świadomość. Ta zdolność jest połączona z Harmonics za pomocą komendy zwanej czekaniem, która jest po prostu komendą oczekującą, opóźniającą wykonanie tej zdolności. Ta umiejętność została stworzona przez Yuri jako metoda postępowania z klonami Harmonics.
  • Overdrive: Bierna umiejętność, która daje jej nadludzką siłę. Słowo "bierny" ma odnosić się do faktu, że w przeciwieństwie do innych umiejętności strażniczych, umiejętność ta może być używana bez wyraźnego odwołania. Bierny efekt przesterowania był na tyle silny, że uniosło w powietrze zarówno Mistrza Rzeki, jak i prawie wszystkich członków SSS.
  • Howling: Emituje potężne, wysokoczęstotliwościowe fale dźwiękowe z ostrzy Hand Sonic, mające na celu zemdlenie przeciwnika. Stworzony przez jednego z klonów Harmonics.
  • Aniele Skrzydła: Wyrastają z jej pleców skrzydła, które, choć nie pozwalają jej latać, mogą być użyte do spowolnienia jej opadania. Pozwalają jej również przetrwać długie zrzuty, takie jak skakanie z dachu budynku.
  • Sonic Rotation (bez nazwy): Ta technika, gdy jest aktywowana, wytwarza niebieską aurę, gdy jest używana. Kanade aktywuję wersję pierwszą Hand Sonic na każdym ramieniu i obraca się szybko, skutecznie niszcząc wszystko w pobliżu. Został on uznany przez Naoi za tak potężny jak bombowiec odrzutowy, po tym jak zdemolował masę cieni i pozostawił w ziemi okrągły krater.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej urodziny wypadają 26 lipca (Kanade, Shiina i Yui mają taką samą datę urodzenia).
  • Kanade ma grupę krwi A.
  • W trzecim CD mówi Otonashiemu że go kocha.
  • Ponieważ program Angel Player jest w całości napisany w języku angielskim, istnieje możliwość, że Kanade zna ten język.
  • Co ciekawe, Kanade udziela głosu ta sama aktorka głosowa (Emily Neves, w angielskiej wersji), która również dubbinguje Minene Uryu, z anime Mirai Nikki.